صفحه اصلی > خودرو برقی : تغییر استراتژی هیوندای: از خودروهای تمام‌برقی به هیبریدی‌های اقتصادی

تغییر استراتژی هیوندای: از خودروهای تمام‌برقی به هیبریدی‌های اقتصادی

تغییر استراتژی هیوندای: از خودروهای تمام‌برقی به هیبریدی‌های اقتصادی

هیوندای موتورز با تمرکز بر بازار هند، مسیر جدیدی برای توسعه خودروهای هیبریدی در پیش گرفته است؛ این شرکت با فاصله گرفتن از تمرکز قبلی بر خودروهای تمام‌برقی، درحال حرکت به‌سمت راهکاری عملی‌تر برای بازارهای درحال توسعه است.

به گزارش بلومبرگ، این خودروساز کره‌ای برنامه سرمایه‌گذاری ۵.۱ میلیارد دلاری خود را تا سال ۲۰۳۰ در هند، با محوریت توسعه خودروهای هیبریدی و معرفی هشت شاسی‌بلند هیبریدی و پنج خودروی تمام‌برقی در سبد محصولاتش تا پایان دهه جاری، اعلام کرده است.

«خوزه مونوز»، مدیرعامل هیوندای، تأکید کرد: «برای مصرف‌کنندگان زمان لازم است تا خود را با فناوری‌های جدید وفق دهند. خودروهای هیبریدی گامی حیاتی در هند هستند، کشوری که با زیرساخت‌های شارژ محدود و حساسیت قیمتی خریداران مواجه است.»

این استراتژی که با هماهنگی هیوندای و کیا طراحی شده، نشان می‌دهد خودروسازان چگونه برای همگامی با قوانین سختگیرانه انتشار گازهای گلخانه‌ای و پاسخ به تقاضای کمتر از انتظار خودروهای برقی، مسیر تولید خود را بازآرایی می‌کنند. این حرکت مشابه روند تویوتا در استفاده از خودروهای هیبریدی است.

هیوندای هدف‌گذاری کرده تا سال ۲۰۳۰، ۶۰ درصد از فروش جهانی خود را شامل خودروهای هیبریدی و برقی کند و سالانه ۳.۳ میلیون دستگاه تولید داشته باشد. در هند، هدف فروش این شرکت تا پایان دهه ۱۱ میلیارد دلار تعیین شده است.

مونوز نقش هند را برای هیوندای حیاتی خواند و توضیح داد: «این کشور از ۱۱ درصد فروش جهانی در سال ۲۰۲۰ به ۱۵ درصد فروش فعلی رسیده و اکنون به سومین بازار بزرگ هیوندای تبدیل شده است. پیش‌بینی می‌کنیم تا سال ۲۰۳۰ هند پس از آمریکای شمالی، به دومین منطقه بزرگ فروش جهانی ما بدل شود.»

سرمایه‌گذاری هیوندای شامل ارتقای کارخانه‌ها، توسعه تحقیق و توسعه محلی و تولید باتری است تا پشتیبانی از عرضه ۲۶ مدل جدید یا به‌روزرسانی شده تا سال ۲۰۳۰، ازجمله هفت مدل کاملاً جدید، ممکن شود.

این شرکت از سال ۲۰۲۷، تولید خودروهای لوکس جنسیس در هند را آغاز می‌کند تا با برندهای سطح بالایی مانند بی‌ام‌دبلیو و مرسدس بنز رقابت کند و یک خودروی برقی جمع‌وجور نیز برای بازار شهری هند معرفی خواهد شد.

مونوز همچنین اعلام کرد که هیوندای قصد دارد ۳۰ درصد از تولید هند را به بازارهای دیگر، ازجمله خاورمیانه، صادر کند و سهم خود در بازار هند را تا کمی بیش از ۱۵ درصد افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: چین در آستانه تبدیل‌شدن به قطب اصلی خودروهای برقی

برچسب ها :
مقالات مرتبط

نخستین کارخانه خودروهای پرنده در جهان، تولید آزمایشی را آغاز کرد

چین گامی بزرگ در مسیر آینده حمل‌ونقل برداشت. تولید آزمایشی نخستین کارخانه…

آبان ۱۳, ۱۴۰۴

چین یارانه خودروهای برقی را قطع می‌کند/ پایان حمایت دولت از خودروسازان برقی

چین پس از بیش از یک دهه حمایت بی‌سابقه از صنعت خودروی…

آبان ۱۰, ۱۴۰۴

تویوتا خودروی برقی دونفره با سقف خورشیدی می‌سازد

تویوتا با همکاری گروهی از شرکای اروپایی درحال توسعه خودروی برقی دونفره‌ای…

آبان ۶, ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید