صفحه اصلی > فناوری : بزرگ‌ترین کشتی تمام‌برقی جهان در آستانه بهره‌برداری

بزرگ‌ترین کشتی تمام‌برقی جهان در آستانه بهره‌برداری

بزرگ‌ترین کشتی تمام‌برقی جهان

شرکت Incat Tasmania در استرالیا فرایند برق‌رسانی به نخستین بخش از چهار اتاق باتری بزرگ‌ترین کشتی تمام‌برقی جهان را آغاز کرده است. پیش‌بینی می‌شود که آزمایش‌های دریایی این کشتی تا پایان سال جاری میلادی انجام شود.

به گزارش pv magazine، این کشتی ۱۳۰ متری که با نام Hull 096 شناخته می‌شود، شامل چهار اتاق باتری است که هرکدام بخشی از ۵۰۱۶ واحد باتری نصب‌شده در سراسر شناور را در خود جای می‌دهد. درمجموع، این کشتی حدود ۲۵۰ تُن باتری با ظرفیت ۴۰ مگاوات‌ساعت را حمل خواهد کرد.

«استیون کیسی»، مدیرعامل Incat، اعلام کرد که هریک از این اتاق‌های باتری با طراحی دقیق و مهندسی ویژه ساخته شده‌اند تا ماژول‌های پیشرفته ذخیره‌سازی انرژی را در خود جای دهند و نیروی پاک و پایداری را برای سامانه‌های پیشران و تجهیزات داخلی کشتی فراهم کنند.

۱۰ فناوری پیشرفته که آینده ذخیره‌سازی انرژی را دگرگون می‌کنند

وی افزود: «وقتی داخل یکی از این اتاق‌های باتری می‌ایستید، واقعاً به عظمت دستاوردی که در این پروژه رقم خورده پی می‌برید. این کشتی نقطه عطفی برای صنعت جهانی کشتی‌های مسافربری است و ثابت می‌کند که ساخت شناورهای بزرگ، پایدار و کاملاً برقی نه‌تنها ممکن، بلکه از نظر فنی و اقتصادی کاملاً عملی است.»

Hull 096؛ بزرگ‌ترین کشتی تمام‌برقی جهان

کشتی Hull 096 که برای شرکت حمل‌ونقل دریایی Buquebus در آمریکای جنوبی ساخته شده، بزرگ‌ترین کشتی آلومینیومی و درعین‌حال بزرگ‌ترین وسیله نقلیه تمام‌برقی جهان به شمار می‌رود. این شناور پس از آغاز فعالیت خود در مسیر بین آرژانتین و اروگوئه، به‌طور کامل با نیروی برق باتری کار خواهد کرد و قابلیت حمل ۲۱۰۰ مسافر و ۲۲۵ خودرو را از طریق رودخانه River Plate دارد.

به گفته Incat، سامانه ذخیره‌سازی انرژی این کشتی با ظرفیت ۴۰ مگاوات‌ساعت که توسط شرکت‌های فناور Wärtsilä و Corvus Energy طراحی و یکپارچه‌سازی شده است، چهار برابر بزرگ‌تر از هر سامانه دریایی مشابه دیگری در جهان است. این سامانه به هشت واترجت الکتریکی متصل است که نیروی رانش کشتی را تأمین می‌کنند.

باتری‌های نصب‌شده روی کشتی Hull 096 توان تأمین انرژی لازم برای ۹۰ دقیقه حرکت مداوم را دارند. قرار است ایستگاه‌های شارژ در بنادر آرژانتین و اروگوئه نصب شوند تا کشتی بتواند در مدت زمان ۴۰ دقیقه به‌طور کامل شارژ شود.

کیسی با اشاره به فناوری‌های پیشرفته به‌کاررفته در این پروژه گفت: «ترکیب فناوری‌هایی که در Hull 096 استفاده شده، درحال تعیین استانداردی جهانی جدید برای صنعت کشتیرانی است. این پروژه فقط ساخت یک کشتی نیست، بلکه جهتی تازه برای آینده سفرهای دریایی پاک ترسیم می‌کند.»

ارشد فوتونیک دارم و عاشق فیزیکم، و محیط زیست و بحران کم‌آبی خیلی برام مهمه!
مقالات مرتبط

فاصله ۸ متری بین ردیف‌های پنل‌های خورشیدی عمودی، بازده سیستم‌های اگری‌ولتائیک را تضمین می‌کند

پژوهش جدیدی نشان می‌دهد که فاصله بین ردیف‌های پنل‌های خورشیدی عمودی نقش…

آبان ۲۲, ۱۴۰۴

دانشمندان سلول خورشیدی گرافنی ساخته‌اند که می‌تواند ابرخازن‌ها را شارژ کند

دانشمندان نوعی سلول خورشیدی گرافنی ساخته‌اند که با ترکیب گرافن چندلایه و…

آبان ۲۲, ۱۴۰۴

لانگی: پنل‌های خورشیدی تماس پشتی (BC) عملکرد بهتری نسبت به TOPCon دارند

مطالعه موردی لانگی نشان می‌دهد ماژول‌های تماس پشتی BC از نظر تولید…

آبان ۲۱, ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید