رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای شهر تهران درباره نگرانیها درباره تأثیر افزایش قیمت بنزین بر هزینههای حمل و نقل عمومی توضیح داد: نظام حمایتی برای تاکسیها وجود دارد و بسیاری از آنها گازسوز هستند و سهمیه متناسب با پیمایش دریافت میکنند، بنابراین قیمت مازاد بر سهمیه تأثیر چندانی بر هزینههای آنان نخواهد داشت و مردم نگران افزایش همزمان کرایهها نباشند.
وی افزود: برخی خودروهای شخصی میزان مصرف بیش از مصرف متعارف دارند و این موارد استثنا ممکن است نیازمند بنزین لیتری ۵ هزار تومان باشد.
«جعفر تشکری هاشمی» با اشاره به ناوگان حملونقل عمومی پایتخت گفت: تاکنون ۳۹۰ اتوبوس برقی و حدود ۱۷۵۰ تاکسی برقی به ناوگان اضافه شده و این روند بهتدریج ادامه خواهد یافت.
وی با انتقاد از کمبود ناوگان اتوبوسرانی اظهار داشت: با وجود تخصیص اعتبارات مناسب در برنامه چهارساله و بودجه شهرداری، تنها ۳۰۰۰ دستگاه اتوبوس درحال خدماترسانی است درحالیکه استاندارد شهر تهران ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس است. این کمبود موجب شده شهروندان به استفاده از خودروی شخصی روی آورند.
تشکری هاشمی با تأکید بر لزوم حمایت از تولیدکنندگان داخلی گفت: مسئولان باید باور کنند که حمل و نقل عمومی یک الزام است، نه انتخاب. وقتی قراردادها به نتیجه نمیرسد، به این معنی است که اقدامات ما کافی نیست. باید به سازندگان داخلی اعتماد کنیم و از آنان حمایت همهجانبه به عمل آوریم.
وی با اشاره به بازدید اخیر از کارخانههای داخلی افزود: تولیدکنندگان داخلی اعلام کردهاند که توانایی تأمین نیازهای تهران را دارند، اما نیازمند حمایت هستند. نباید برخورد دوگانه داشته باشیم و همه امکانات را برای تولیدکنندگان خارجی فراهم کنیم در حالی که از تولیدکنندگان داخلی حمایت نمیکنیم.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در پایان تأکید کرد که در جلسات خصوصی شورا با مدیران شهرداری، موضوعات بهصورت جدی و کارشناسی پیگیری میشود و مردم مطمئن باشند که مسائل حمل و نقل عمومی با قوت دنبال میشود.

